7 rzeczy ważnych podczas odchudzania

Odchudzałyście się kiedyś? Bo ja tak. I wiecie co – udało mi się! Nawet nie sądziłam, że 10 kilogramów mniej tak poprawi moje samopoczucie pod każdym względem: od zdrowia, przez wygląd, po pewność siebie. I dziś powiem Wam, co mi pomogło zrzucić zbędne kilogramy. Oto 7 rzeczy ważnych podczas odchudzania.

1. Żadnych głodówek

Szybkie odchudzanie kojarzyło mi się kiedyś z głodówką. Na szczęście wystarczyła jedna rozmowa z dietetykiem, aby wybić mi ten pomysł z głowy. Odmawianie sobie posiłków i ich radykalne ograniczanie wywołuje co prawda spadek wagi, ale to tyle chudnięcie, co odwodnienie. A później jest efekt jo-jo i spowolniony metabolizm.

2. Pięć posiłków dziennie co 3 godziny

Kiedyś myślałam, że ciągle wałkowanie tego hasła jest grubą przesadą, a później... sama zrobiłam się gruba. No i stwierdziłam, że pora sprawdzić, czy to rzeczywiście ma takie kolosalne znaczenie. I wiecie co? MA!

3. Pełnowartościowa dieta

Dla zdrowego odchudzania konieczne jest zbilansowanie posiłków nie tylko pod względem kalorii, ale przede wszystkim ich zawartości składników odżywczych. Bo dieta to po prostu sposób odżywiania – każdy ma jakąś. Pytanie brzmi jaką...

4. Więcej wody!

Podczas odchudzania okazało się, że moim problemem jest nie tylko jak pozbyć się tkanki tłuszczowej, ale też jak usunąć nadmiar wody z organizmu. Chociaż to nieco zaskakujące – najskuteczniejsze jest picie dużych ilości niegazowanej wody! A do tego skrzyp i pokrzywa, które jednocześnie pomagają wzmocnić włosy, paznokcie i skórę.

5. Cierpliwość

Najtrudniej jest wytrwać, kiedy po pierwszym „wow – chudnę”, przychodzi moment, kiedy waga niemal staje w miejscu. Wtedy zamiast się denerwować warto sprawdzić swoje obwody – na bank zmalały od chwili, kiedy zaczęłaś. A mi pomogła wiadomość, że zdaniem Światowej Organizacji Zdrowia bezpieczne tempo odchudzania to utrata wagi 0,5-1 kg/tydzień.

6. Regularny ruch

Aktywność fizyczna to: efektywniejsze spalanie kalorii, poprawa kondycji i stanu zdrowia, a także samopoczucia. Na początku jest ciężko, ale z czasem codzienne bieganie i wyjścia na aerobic z przyjaciółką stały się jednym z ulubionych elementów planu.

7. Korzystaj ze specjalistycznych serwisów internetowych

Zamiast szukać diet-cud, ja wspierałam swoje odchudzanie mądrymi poradami ekspertów, czyli dietetyków. Gdzie takie znaleźć? Na przykład tutaj: https://naturhouse-polska.pl/3-triki-na-skuteczne-odchudzanie/ - podaję Wam konkretny przykład – tutaj są 3 triki na skuteczne odchudzanie – dla mnie ten tekst jest po prostu świetny. No to dziewczyny – powodzenia!

Komentarze